X

Landen - Trois-Ponts - Landen 25/05/2019

Verslag Foto's Fotoservice

Meer dan geslaagde editie van Landen - Trois-Ponts - Landen

Met Landen - Trois-Ponts - Landen heeft zaterdag de zevende manche van de Proximus Cycling Challenge plaatsgevonden. Maar liefst 2.800 deelnemers stonden aan de start.

Lees meer

Fotoservice

Sportograf.com is de officiële fotoservice van de Landen - Trois-Ponts - Landen! Door hun jarenlange ervaring als fotograaf, maar ook als sporter, zorgen zij steeds voor de perfecte actiefoto’s om jouw topprestatie in beeld te brengen.

Zoek je foto's op

Parcours

De kasseien laten we voor wat ze zijn, de kronkelende Vlaamse weggetjes evenzeer. Op zaterdag 25 mei nemen we jullie mee naar een stukje ongerepte natuur in het oosten van het land. Vanuit Landen doorkruisen we Haspengouw, dat bol staat van de mooie boomgaarden door de gekende fruitteelt en waar je fiets geen meter vlak bolt. Rijd al golvend mee door de Maasvallei richting Luik, waar het klimmen steeds intenser wordt en de natuur ruwer. Met de langere afstanden gaan we helemaal tot aan de poort van de Ardennen in Hamoir. Deze cyclo heeft alles voor de natuurliefhebber die onderweg z'n energiepeil voelt stijgen bij ieder panoramisch uitzicht op z'n pad. En zo zijn er heel wat tussen Landen en Trois-Ponts, net ten zuiden van Coo en z'n watervallen!

Wat er onderweg te zien valt? Heel veel, een voorsmaakje hieronder!

De GPX files van het parcours zullen een week voor het event online staan.

Er is keuze uit vier afstanden:

  • 60 km - Haneffe (320 hoogtemeters)
  • 110 km - Rotheux (886 hoogtemeters)
  • 160 km - Hamoir (1637 hoogtemeter)
  • 220 km - Trois Ponts (2649 hoogtemeters)

Parcoursoverzicht

Parcoursoverzicht

Parcours Haspengouw & de Maas

1. Haspengouw & de Maas

Een heerlijke fietsregio die we maar zelden bezoeken, maar dat bezoekje zeker waard is. De kortste afstand doorkruist een stukje van deze zuid-Limburgse streek die bekend staat om z'n fruitteelt. Het groene en glooiende landschap is ideaal voor een familietocht. Laat je voor de langere afstanden door de Maas naar de provincie Luik begeleiden en kom met eigen ogen zien hoe de natuur geleidelijkaan verandert!

(alle afstanden)

Parcours Condroz

2. Condroz

Vanaf het moment dat je Nandrin bereikt, aan de overkant van de Maas, zijn we in de Condroz aangekomen. Geniet van de vergezichten in de overgang tussen Haspengouw en de Ardennen. Van hieruit zakken we met de langste afstanden nog een tikkeltje dieper naar het zuiden van de provincie Luik en kloppen we in Hamoir op de deur van de Ardennen.

(160 - 220 km)

Parcours Côte de Rotheux

3. Côte de Rotheux

Bij het buitenrijden van de Condroz wacht nog een hindernis alvorens we de Maas weer oversteken: de Côte de Rotheux. Dankzij z'n geleidelijke stijging in een bijzonder groene omgeving voelt iedere wielertoerist zich hier als een vis in het water!

(110 - 160 - 220 km)

Parcours Les 36 Tournants

4. Les 36 Tournants

In golvende streken, waar we bergop rijden, moeten we onvermijdelijk ook weer naar beneden. En dat doen we in Engis op verbluffende wijze. We verlaten de Condroz met een prachtige afdaling van Les 36 Tournants en duiken zo weer richting de Maasvallei. Nadat we de Maas opnieuw hebben overgestoken sturen we jullie in de richting van Les Cahottes.

(110 - 160 - 220 km)

Parcours Les Cahottes

5. Les Cahottes

Tijdens deze beklimming in Flémalle, vlakbij de luchthaven van Luik, waan je je op een echte col. De kronkelende haarspeldbochten brengen je uiteindelijk naar de top van deze 2 km lange helling en laten je daar genieten van een heerlijk panorama over de Maas.

(110 - 160 - 220 km)

Parcours Helling van Lorcé

6. Helling van Lorcé

Voor zij die de langste afstand aandurven hebben we nog een topper van een beklimming in petto. In Stoumont wacht de Côte de Lorcé: meer dan 3 km klimmen aan gemiddeld 5,6% met een maximaal stijgingspercentage van 12%. Je zal hier misschien eens vloeken op het parcours, maar vergeet de adembenemende vergezichten en de uitzonderlijke stilte van de natuur niet. Geniet!

(220 km)

Meer info

Gezondheid

De organisator raadt iedereen aan om geen zware inspanningen te leveren waarop men fysiek niet goed voorbereid is. Maak verstandige keuzes aangaande de afstand die je wil afleggen en/of het tempo dat je je lichaam wil opleggen. Wie prestatiegericht en aan hoge intensiteit wil sporten, laat zich best jaarlijks controleren door een (sport-)arts.

Het voorleggen van medische attesten is niet verplicht. Het is aan de sporter zelf om te beslissen hoe hij omgaat met de informatie die hij meekrijgt tijdens een medische controle. De organisator draagt dienaangaande geen verantwoordelijkheid.

Voor meer informatie klik .

Sporten is leuk, gezond en voor de meeste mensen zeer veilig. Sommige personen hebben echter een verhoogd risico op problemen tijdens de fysieke activiteit, waardoor extra medische opvolging mogelijks is aangewezen. Als je voldoet aan één of meerdere van onderstaande condities, dan is het raadzaam om contact op te nemen met je arts of een sportmedische keuring te ondergaan vooraleer je meer of intensiever gaat sporten:

  • Je neemt medicatie ter behandeling van hoge bloeddruk, hart- en vaatziekte, longziekte
  • Je hebt ooit last gehad van hoesten, kortademigheid of andere ademhalingsstoornissen tijdens of na inspanning of je lijdt aan asthma
  • Je hebt de afgelopen 5-10 jaar gerookt of je bent nog niet langer dan 6 maanden gestopt met roken na een periode van 5-10 jaar
  • Je hebt een hoge bloeddruk en/of een verhoogde cholesterolwaarde
  • Je bent flauwgevallen of duizelig geworden tijdens of na een inspanning
  • Je hebt ooit hartkloppingen, ritmestoornissen of pijn in de bortstreek gehad tijdens of na het sporten of men heeft je ooit verteld dat je een hartgeruis hebt
  • Een familielid, jonger dan 55 jaar is plots gestorven wegens gezondheidsproblemen (hart- en vaatziekte, wiegedood)
  • Je hebt problemen met de lever, nieren of schildklier, diabetes

Peloton Cycling Team

Word jij onze kopman of kopvrouw?

Het Peloton Cycling Team brengt gepassioneerde fietsers zoals jij samen en laat je genieten van wat jou het dierbaarst is: jouw koersfiets!

Niets leukers dan samen stoempen, klimmen, nieuwe wegen ontdekken, afzien en nagenieten. Tempo en snelheid is bijzaak. Fun is het doel.

Laat je meedrijven in het wiel, of zet je op kop, en maak deel uit van onze wielerclub!

Sluit je hier aan bij ons Peloton

Voorbereiding

Aptonia

Aptonia is het voedings- en triatlonmerk van Decathlon. Aptonia heeft naast materiaal en accessoires voor zowel de beginnende als gevorderde triatleet, ook een bijzonder ruime keuze aan voeding, hydratatie en recuperatie-artikelen in haar gamma. Dankzij een uitgebreid en doeltreffend gamma kan elke wielrenner, van toerist tot kampioen, de beste versie van zichzelf worden! Ontdek onze gels, bars en isotone dranken online en in de Decathlon-winkels!

Contact

Wij zijn als organisator uiteraard zeer geïnteresseerd in je ervaring van ons evenement. Wij horen graag je opmerkingen, reacties of ideeën. Vul het onderstaande formulier in. Wij kijken alvast uit naar je reactie.

Organisatie & Pers

Peloton
Ottergemsesteenweg Zuid 808
9000 Gent
België
Peloton